Pages

Thursday, July 2, 2020

Jun 2020 Yang Sudah Berakhir

Dah masuk bulan Julai dah pun. Setakat ni alhamdulillah masih konsisten menulis walaupun bukan setiap hari. Berangan nak buat satu post setiap hari tapi tak terlaksana pula. Hehe...berangan bolehlah. Nak bahagi-bahagikan masa walaupun sekadar duduk di rumah ni, tak semudah yang disangka.
 
Ada kelapangan masa untuk menaip, idea tak kunjung tiba. Waktu idea datang mencurah-curah, ada urusan lain yang lebih penting pula untuk diuruskan. Maka, berterbanganlah segala idea tu. Aduhai. Tapi puas hati jugalah dengan pencapaian diri sendiri.

Post pertama setelah bertahun-tahun berhibernasi, bertarikh 7 Jun. Jumlah keseluruhan post untuk bulan Jun, 12 kesemuanya. Kira okeylah untuk permulaan ni. Menulis membuatkan diri ini rasa bahagia. Kurang tekanan, hati lebih lapang. Mungkin inilah yang dikatakan 'passion'.

Pernah juga berangan untuk miliki buku sendiri. Berangan itukan percuma..hehe. Nak miliki buku sendiri tu masih belum nampak bayangnya. Selama ni pun kebanyakan catatan adalah berkisar keluarga dan pengalaman diri sendiri sahaja.

Seronok tengok orang yang mampu hasilkan buku sendiri. Mana tahu, satu hari nanti direzekikan untuk hasilkan karya sendiri? (Berangan lagi). Hehe...


2 comments:

Anonymous said...

jgn mudah mengalah.... suka baca blog ni dari dulu lagi... dpt menghiburkan stress di jiwa ini...

Nadiah Sidek said...

anonymous: insyaAllah. terima kasih :)