Pages

Sunday, June 7, 2020

Dari PKPB ke PKPP

Semalam Perdana Menteri dah umumkan peralihan daripada fasa Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang akan berakhir pada 9 Jun ini kepada fasa pemulihan (Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan - PKPP) bermula 10 Jun sehingga 31 Ogos 2020. Lebih banyak sektor akan dibuka sepanjang PKPP nanti.

Yang paling menggembirakan ramai orang pastilah kebenaran merentas negeri yang bermula Rabu ini. Bukan main seronok lagi masing-masing dengar pengumuman tersebut. Jadi terhibur baca status Facebook masing-masing 😂. Rata-rata yang saya baca, semuanya tak sabar nak balik kampung berjumpa mak ayah dan adik-beradik. Yalah, berbulan-bulan tak dapat balik ke kampung, pastilah rindu sarat di dada.

Saya pun turut tumpang gembira walaupun rentas negeri tidak memberi kesan besar buat kami sekeluarga. PKP atau tidak, memang tak ke mana-mana pun. Paling tinggi pun balik ke rumah mentua. Itu pun bukannya setiap bulan boleh balik..hehe.
 
Doa saya, yang berhajat mahu pulang ke kampung dilindungi Allah sepanjang perjalanan dan selamat sampai ke destinasi masing-masing. Amalkan kebersihan diri dan patuhi segala SOP yang telah ditetapkan. Mudah-mudahan wabak COVID-19 ini segera berlalu pergi..ameen.

0 comments: