Pages

Saturday, August 27, 2011

Salam Aidilfitri 1432 H

InsyaAllah hanya tinggal 2-3 hari sahaja sebelum Ramadhan berlalu pergi. Tak bersedia rasanya nak menyambut raya. Terlalu pantas Ramadhan berlalu tahun ni. Rasanya Ramadhan baru je tiba...rupanya dah di penghujung pun. Entah berpeluang lagi entahkan tidak untuk bertemu Ramadhan yang akan datang..

Aku lihat Ramadan dari kejauhan....lalu ku sapa ia, "Hendak ke mana?"
Dengan lembut ia berkata, "Maaf, aku harus pergi, mungkin lama. Tolong sampaikan pesanku untuk orang yang bernama Mukmin. Ajaklah Sabar untuk menemani hari-hari dukanya, peluklah Istiqamah saat dia kelelahan dalam perjalanan Taqwa. Itupun Syawal ..ia sudah tiba.".
Ku lihat Ramadan pergi...jauh........ 'Ya Allah , apakah aku akan berjumpa lagi dengannya ?'
[disalin dari FB kakak senior]

Suka juga saya memetik kata-kata Ustaz Hasrizal...

"Ramadan itu tinggi nilainya kerana ia hanya sebulan dalam setahun. Allah Maha Mengetahui betapa manusia mudah mensesiakan sesuatu yang banyak, mudah, sentiasa ada, seperti nikmat 'biasa-biasa' pada 11 bulan yang berbaki"

Sungguh benar bagai yang dikata. Kita banyak mensia-siakan baki 11 bulan yang lain. Aduhai...


Di kesempatan yang ada, saya sekeluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua pembaca blog ini. Mohon maaf andai ada yang terguris dengan kata-kata saya sepanjang saya berblog. Maaf juga selama sebulan ini saya menyepikan diri dari dunia blog. InsyaAllah nanti saya kembali aktif semula :)





Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua muslimin dan muslimat!
Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan anda semua..
Mohon maaf zahir dan batin.



17 comments:

cikmimmie said...

selamat hari raya kak nadiah dan keluarga...

nanakimie said...

selamat hari sis n family terchenta:)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam aidilfitri..
maaf zahir batin.. =)

Ros Illiyyuun said...

Salam,

Salam idul fitri, taqabbalalLah minna wa minkum ya Kareem...maaf zahir batin.

Nadiah Sidek said...

cikmimmie: selamat hari raya juga mimmie :)

nanakimie: selamat hari raya juga nana :)

leily: salam aidilfitri juga :)

k.ros: minna wa minkum taqabbal ya kareem. salam aidilfitri juga kak :)

Teratak Hami said...

Selamat Hari Raya Nadiah & family.
Berdoa semoga kita sama2 dapat bertemu dengan Ramadan tahun depan.

** Sana sambut raya style macam mana?

Nur syahadah said...

salam lebaran kak nadiah:)

yatie chomeyl said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk Nadiah sekeluarga :)

ummuabdullahsyaakir said...

Assalam,kak...rindunya dengan akk..


Betul tu,kak...memang terasa kali ni Ramadhan nak pergi...sedih.Moga Allah limpahkan Rahmat kita dan dipertemukan Ramadhan akn datang insya Allah.


Dikesempatan ni nak ucapkan Selamt Hari raya utk akk sefamily.Moga Syawal kali ni memberikan 10001 Rahmat buat kita semua....insya Allah.

z a z a said...

selamat hari raya akak =)

Acik Erna said...

Assalam Nadiah..selamat hari raya adilfitri..maaf dipoho jika ada terkasar bahasa tersilap bicara.

Affieza said...

Selamat Hari Raya utk akak sekeluarga...

Nur-nba said...

Selamat Hari Raya Nadiah... Maaf zahir & batin..

eB ezrin said...

Selamat Hari Raya :)

Aleyn said...

Selamat HAri Raya!!!

h4ni3 said...

Selamat Hari Raya Nadiah n family..
bila nak update ni? :))

Myra Jay said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat akak sekeluarga yang jauh di perantauan :)