Pages

Monday, September 30, 2013

Tetamu-tetamu musim panas

30 Mei 2013. Tetamu pertama kami di musim panas tahun ni. Abang Khalid, Siti dan putera puteri mereka datang dari Fort Collins, Colorado. Dah pernah ke rumah mereka di Fort Collins sewaktu musim sejuk penghujung tahun 2011 (baru teringat sampai sekarang tak terbuat entrinya..ish..). Akhirnya, sampai juga giliran mereka bertandang ke teratak kecil kami :). Sampainya pun dah nak malam, ada hati nak minta diri. Haruslah kena tahan bermalam di sini ^_^. Esoknya kami bawa mereka sekeluarga bersiar-siar di sekitar Lincoln.


16 Jun 2013. Sekeluarga dari Laramie, Wyoming datang menziarah. Tak ingat dah kali ke berapa kami bertemu. Dah beberapa kali juga mereka ke rumah kami. Ada masa mereka bermalam di sini, ada masa pula hanya menumpang solat dan merehatkan badan sebelum meneruskan perjalanan panjang. Ini juga merupakan kali terakhir mereka ke sini. Isa, Ku dan anak-anak dah pun pulang ke Malaysia bulan Julai lalu. Kedua-dua pasangan suami isteri yang sama hebat. Sama-sama berjuang menuntut ilmu di bumi asing dan sama-sama berjaya menggenggam ijazah kedoktoran (Ph.D). Kagum!


6 Julai 2013, si kenit berbaju biru ni pula datang bertandang. Sudah tentulah datangnya tidak bersendirian :D.. Ditemani mak ayahnya serta kakaknya si cantik manis. Geram sangat dengan si comel ni. Dah macam anak kacukan! Safiya Alhana namanya. Beza 3 bulan sahaja dengan Raihannah tapi lahir mereka pada tahun yang berbeza. Hana lahir pada penghujung tahun 2012, Raihannah pula lahir pada bulan Mac tahun 2013. Suka tengok gambar ni...elok berpegangan tangan berdua...macam sahabat karib padahal baru pertama kali berjumpa ^_^.


Esoknya, sekeluarga berangkat pulang ke Fort Collins. Ya, mereka 'sekampung' dengan Siti sekeluarga di Colorado :D.



4 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Seronok bila tetamu datang berkunjung... membawa berkat bersama tu Nadiah :)

Suka tengok pic si kenit berpegang tangan tu :)

Affieza said...

Wah!!! my ex-tutor En.Isa dh dpt dr...pasni nk kena panggil Dr.Isa lh plk...hihi

eB said...

wah best... musti u sellau trimer tamu kan? :)

nanakimie said...

besar da raihannah,comel!:)