Pages

Wednesday, March 19, 2014

Shakir 3 tahun!

Kalau 10 hari lepas ulangtahun kelahiran Raihannah, hari ni giliran Shakir pula ^_^. Ya, dua beradik ni berkongsi bulan kelahiran. Sabagai abang, dia bagi peluang Raihannah sambut hari lahir dulu. Hehe....ye sangatlah tu. Senang nak ingat tarikh lahir mereka berdua. Raihannah 9 Mac, Shakir 19 Mac. Cantik tarikhnya, kan? Macam berpakat pula dengan angka 9 tu :D.

Nak ditulis tentang Shakir, panjang berjela dibuatnya. Sampai esok pun tak habis. Banyak sangat akalnya. Selalu buat darah ummi mendidih...huhu. Tapi, dia jugalah penghibur hati. Dialah pelawak di rumah ni. Ada je perkara yang dibuat mencuit hati. Menyakat kak long dan Raihannah nombor satu.

Satu sikap yang terpuji, dia rajin. Diminta tolong pasti dibuat. Melainkan masa tu dia tengah malas....laju je jawab 'No' :p. Ada masa dia jawab je 'No', tapi dia tetap buat. Kadang-kadang tak disuruh pun dibuat juga. Kalau nampak papa dia angkut barang, dia pun nak tolong sama. Bersungguh-sungguh angkat walaupun berat. Cuci pinggan pun rajin juga. Standard budak 2 tahun lebih cuci pinggan...bukanlah bersih tapi inisiatif yang dilakukan tu yang memberi makna. Harapnya sampai ke besarlah dia rajin. Senang sikit ummi :p.


Dari mukanya pun dah boleh nampak Shakir ni banyak akal :D.


Selamat hari lahir Shakir!


P.S. Doakan Shakir jadi anak yang soleh ya :)


9 comments:

Nad MamaZN said...

aah banyak akal
ini la hero yg akan jaga keluarga nnt bila besar :)
hepi bday shakir! ciknad tgk tumbesaran shakir dr blog ni je hehe

ibunaufal said...

As salam..
Hai syakir dh besar,rajin pulak tu..lama untie xtgk syakir..hepy besday..semoga mmbesar sbg ank soleh ummi..

Siti Asiah said...

Selamat Hari Lahir Syakir...rajin tolong umi ye, leh buat menantu ni...ahaks
Moga syakir menjadi anak yg soleh yg selalu menggembirakan kuarga & dirahmati Allah selalu...:)

Lin said...

happy birthday syakir :) comelnye tgk keletah dia..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Selamat hari lahir Syakir... Moga menjadi anak yg soleh.. hensem boy ;)

Macam abg Nabil ni .... byk akal Dan penghibur hati semua orang ;)

ishamizu said...

Hehe comel and cheeky! Happy birthday Shakir..!

Acik Erna said...

Banyak akal..cerdik dan comel

Cho Zila said...

ala comelnyer...tak macam 3 thn tau ... nampak bijak ...

Siti said...

Comelnya Shakir....muka macam ayah dia...Happy belated birthday to u Shakir!