Pages

Tuesday, April 10, 2012

Easter Lily

Sebelum ni saya hanya tahu nama bunga ni sebagai lily sahaja. Baru je tahu lily jenis ni ada nama khusus. Easter Lily namanya


Bunga ni hadiah daripada suami saya sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke-4 pada 29 Mac lepas :). 3 bunga dah layu baru ingat nak ambil gambar. Cepat betul bunganya layu. Tadi saje la saya google pasal bunga ni. Rupa-rupanya...kena buang bahagian tengah yang berwarna kuning tu supaya bunga tu dapat bertahan lebih lama. Baru la tahu kenapa bunga tu cepat layu!


Yang kuning tu la yang perlu dibuang. Safiyyah cukup suka main benda tu...habis berterabur debunganya.


Satu lagi fakta yang saya jumpa...bunga ni (termasuk semua jenis lily) toksik pada kucing. Nasib baik la kami tak bela kucing!

15 comments:

yatie chomeyl said...

wah cantik2x, mesti berbunga bunga hati dpt bunga tu kan ;)

Hanis MY said...

cantiknyaaaaa i likeee flowers!

nhanunmr said...

very pretty :) K.nadiah,ma sy ckp kalau nak simpan guna dlm vase kena letak panadol bru tahan lame. we tried and alhamdulillah it works! :D

transformed housewife said...

bertuahnya dpt bunga. Knur dah nak masuk 9 thn kawin, tak pernah dpt bunga. Hubby akk cakap membazir. Baik dia belanja makan. huhu

Fazlinil Irma said...

oh.. easter lily ke.. sy pun baru tahu. kat rumah sy bunga ni sentiasa segar.. dah 2 tahun tak mati-mati.. hikks. ;)

♥MAMASYAZA♥ said...

wahhh cantik sgttttt

Izan Ishak said...

sangat2 cantik bunga easter lily ni... baru k.izan tahu pasal faktanya...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Canteekk.. akak memang suka bunga.. :D

Nida Mohd said...

Bestnye dpt bunga dr hubby..en hubby sy dh lama xbg bunga..ms cintan cintun dulu rajin juga bg..:-(

Asmara said...

cantik bunga Lily ni kan! oh gitu ye, romantik husband bg bunga. :D

So Shy Lady (SSL) said...

ooooo baru tahu ni.... slamat mnymbut ulang thn pkhwinan ye, nad maaf akk lmbat wish huhu

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

if ai suka tulip
bertuah la mr husband u suka kasi bunga....darl ai bukan jenis nak kasi bunga2 ni...cian x nggeeee

Aleyn said...

Wah...dalam hati ader taman Lily la ni

Papa Mifz said...

oh ado namo khusus yer...

Affieza said...

Such a sweet anniversary gift...hehe