Pages

Monday, March 26, 2012

Shakir: Setahun pertama

19 Mac lepas genaplah usia Shakir setahun. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah. Saya tak sempat nak buat entri khas sempena ulangtahun kelahiran Shakir yang pertama. Entri ni pun hanya dapat disiapkan separuh jalan sebelum pergi makan angin ke California..huhu.

Macam tak percaya Shakir dah setahun tapi itulah realitinya. Tak perasan masa bergerak pantas. Tahu-tahu je anak-anak dah besar!


2 hari pertama selepas dilahirkan


1 bulan
Mula belajar menghisap jari, pertama kali senyum/sengih dan bersembang di usia 45 hari


2 dan 3 bulan
2 bulan: Semakin mahir menghisap jari :p
(kebanyakan gambarnya sejak berusia 2 bulan mesti tengah menghisap jari)


4 dan 5 bulan
4 bulan: Baru pandai gelak, mula meniarap


6 dan 7 bulan
6 bulan: Mula makan (solid food), merangkak
7 bulan: Berhenti hisap jari dengan sendirinya (yay..tak perlu pening kepala fikir macam mana nak berhentikan Shakir daripada menghisap jari ^_^)


8 dan 9 bulan
8 bulan: Berdiri dengan bantuan dan mula meniti (berjalan sambil berpaut pada objek)
9 bulan: Boleh duduk dengan sendiri


10 dan 11 bulan
10 bulan: Mula menapak dan bertatih
11 bulan: Berjalan tanpa bantuan, potong rambut buat pertama kali, tumbuh gigi sulung, demam kali pertama, dah pandai cium pipi ummi dan papa (cium dengan mulut ternganga sampai basah pipi ummi/papa dengan air liurnya ^_^)


Genap setahun!

Semoga Shakir membesar menjadi anak yang soleh dengan akal yang pintar dan cerdas serta badan yang sihat dan cergas..ameen..


26 comments:

mimmie said...

selamat setahun shakir.....comeellnyeee....semoga membesar dgn sihat dan cergas ye..

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

rambut umur setahun mahal..hehe

lady scooter said...

wahh...penuh dengan gambar2 sepanjang shakir membesar yekk..he3.. nak tanye lah, watermark tu camne nak buat eh?

Nida Mohd said...

Happy 1 yr old bday Shakir.. Anak kita beza 2,3 hari je, Aqil lahir 22 Mac tapi still takut2 nak jalan..meniti je kat meja dan sofa..

butterfly said...

selamat hari lahir...

kejap je dah setahun ye....

lina said...

salam nadiah - Comel gambar sicomel...tolong kiss & hugs him for me...iii sgt geram wajah mulus nya bersih suci..sesuci embun pagi...

azyatun said...

selamat ulang tahun pertama Shakir..semoga menjadi anak ygsoleh yg menyejukkan hati ummi&papa..

kak..nak buat juga entri mcm ni bila Damia genap setahun boleh?hehe..baju2 Shakir banyak la..huhu

nhanunmr said...

Sanah helwa to the lovely,shakir! :) May Allah grant him happiness and barakah fi deen,dunya and hereafter inshaAllah. Kirim peluk cium untuk shakir and her cute sweet sister.

nhanunmr said...
This comment has been removed by the author.
wansyu said...

Comeylnya shakir..semoga menjadi anak yang soleh dan terus membesar dengan sempurna :)

ummi_ziz said...

Ameen!
Happy birthday to Shakir! You are 1 year old now! ;)

Affieza said...

Happy Birthday Shakir!!!

Nida said...

Sekejap je masa berlalu.. moga menjadi anak soleh dambaan keluarga.. amin

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Selamat Hari Lahir Shakir.. semoga umurmu sentiasa di berkati Ilahi..

Geram tengok shakir nii..

sweet life said...

comeinya...
bestnya.. tgk anak2 membesar...
hehe...

happy birthday ...^^...
semoga jadi budak handsome...
haha

eB ezrin said...

yg pntg sgt2 comel ;p
Happy Birthday Shakir!!!

Nadiah Sidek said...

mimmie: terima kasih :)

nazrul: huhu..biarlah rambut tu cepat panjang

lady scooter: kawan blogger buatkan watermark tu..dia guna adobe photoshop :)

nida: aqil macam saya kecil dulu..takut nak berjalan..setahun lebih baru berjalan :p

butterfly: terima kasih :)

k.lina: alhamdulillah :)

azy: ameen..terima kasih :). boleh je..takde masalah..ehe..

Nadiah Sidek said...

hanun: ameen. jazakillahu khairan kathira :)

ummi ziz: thank you aunty (on behalf shakir) ;)

affieza: terima kasih :)

k.nida: yup, memang cepat masa berlalu

nur hayati: ameen..terima kasih :)

sweet life: kahwin cepat-cepat, nanti dapat anak sendiri lagi seronok..hihi..

eb: terima kasih :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hepi bulated bufday shakirrrrrr
gebu nyer dia chubby!!! geram tgk....

Fafau De Craft ( Zana ) said...

alamakk..happy belated birthday shakir!smg jd anak yg soleh!Amin... :)

yatie chomeyl said...

hepi 1st bestday shakir hensem..gerammmm sgt tgk muka cheeky shakir ni

farah hairuddin said...

comel sgt anak2 akak..geram tgok syakir..happy birthday syakir!

Kamalia said...

happy belated birthday syakir..
teringat pengalaman nadiah bersalinkan dia..rasa macam baru je baca dulu..alhamdulillah,semoga terus membesar dengan sihat ye.

nanakimie said...

aah,rasa sekejap je shakir da setahun,teringat entry2 dulu2 sis ceta safiyah bca buku masa tgu adek dia:)

apepun,epy 1st besday little shakir:)semoga jd anak yg soleh n bijak pndai:)

Papa Mifz said...

happy belated birthday utk shakir yer...:)

Nur-nba said...

Cepatnya masa berlalu.. Shakir pun dah setahun umurnya..

Selamat Hari Lahir buat Shakir.. Be a good boy ok bila besar nanti..

Memang dia tersangatttttttttt la comel.. gerammmnya.. :)