Pages

Tuesday, December 6, 2011

Salji pertama bagi tahun 2011-2012

Pejam celik pejam celik dah pun masuk 11 Muharam 1433 H. Saya kira masih belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah buat semua. Terlupa nak ucap dalam entry sebelum ni. Sedikit masa lagi berganjak pula kita ke tahun baru Masihi.

Alhamdulillah buat tahun yang ketiganya diizin Allah untuk merasa salji di bumi US ni. Hari demi hari menanti turunnya salji dan akhirnya turun juga pada 3 Disember yang lalu. Teruja! Bagaikan pertama kali melihat salji turun. Sungguh indah! Subhanallah.


15 minit pertama turunnya salji


Kawasan depan rumah


Salji dah mula banyak


Permukaan meja dan bangku dah jadi putih








Masa ni lebih kurang jam 4 petang. Salji masih turun tapi dah sabar nak keluar bergambar dan main salji (ummi yang tak sabar :p)


Kali pertama Shakir mengenal salji


Shakir dan Mr.Snowman


Si puteri salju yang tak mengenal erti beku. Ummi dan papa dah tahan sejuk...dia masih tak nak masuk rumah





Snowflakes yang dah 'pecah'. Ni je gambar terbaik yang dapat saya ambil menggunakan kamera kompak


Gambar ni dan gambar-gambar seterusnya saya ambil keesokan paginya. Pertama kali bersemangat keluar rumah pagi-pagi dalam musim sejuk ^_^


Sebahagian salji di ranting mula cair


Salji di dahan pokok








Nota: Main salji memang seronok. Kesejukannya yang buat tak tahan. Suhu di saat entry ni dibuat adalah -13'C. Boleh beku dibuatnya kalau berlama-lama di luar



28 comments:

Irfan said...

nice gmbr2 ni kak nadiah ;)

hasnisyakila said...

wah, seronok shakir dan safiyyah...

nak snow jugak...ehhehe^^

Teratak Hami said...

Tebal jugak salji di sana yek. Sure pipi, hidung your kids jadik merah. Cutenya !!!

Nur said...

Salam. Alahai comel2nya anak Nadiah.. Lama tak ke mari.. Nice shot.. Seronoknya dia dapat main salji.

p/s: Nanti Nadiah kongsi lagi ye gambar2 menarik dengan kami.. :)

Ummi Shira (AshAnas) said...

thanks kak nadiah upload video turun salji tu... dpt gak tgk... ms pi new zealand dulu sempat la merasa salji. ada sekali tu org2 kat sana de bgtau malam ni snow akan turun. punya la tunggu sampai tertido sbb nak tgk snowing. kecewa bgn pg esoknya dah penuh salji, xsempat tgk cmne snow turun,hehe

blog-tips-kurus said...

Shakir tu macam anak patung je..

*tengah jeles dengan Syakir ni. huhu!

lina said...

salam nadiah, Subanallah cantik sungguh! nadiah insan2 yg bertuah dpt merasai nya...nnt boleh tak tulis kan nama kak lina dan keluarga dan gambar tu hantarkan kepada kak lina...nnt kak lina bagi email...Jika nadiah sudi membantu kak lina...sgt di alukan2

radziah AR said...

cantiknya nadiah....tak berpeluang menikmati bumi 4 musim

h4ni3 said...

waaa.. kecik2 shakir dah main salji.. auntie ni, dah 33 tahun pun lom penah pegang salji.. huhu~

eB ezrin said...

subhanallah, nk men salji jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. hu3

Izan Ishak said...

subhanallah... untungnya nadiah merasa musim salji kan.

haishhh...puteri salju ni mmg tak takut sejuk lgsg.

syakir plak makin hensem!

~najwa~ said...

wahh..bestnya.


bilalah dapat merasa main salji ni...

husna said...

shakir boleh tak digelar putera salju?

Nurul said...

assalamualaikum..subhanallah!
cantiknya..bilalah saya dapat merasa pulak ya?

Zefa NorAsmara said...

Salam Nadia.. Wah, salji dah turun ya? Seronok tgk putera dan puteri salju tu.. :D

Nadiah Sidek said...

irfan: thanks! :)

hasnisyakila: meh la sini kalau nak snow juga ;)

teratak hami: ni takde tebal sangat kak..tak sampai 24 jam pun turunya

k.nur: insyaAllah :)

shira: la..rugi tak tengok salji turun. boleh leka tengok

Nadiah Sidek said...

blog-tips-kurus: shakir pesan jangan jeles :)

k.lina: maksud akak tulis nama akak atas salji ye? insyaAllah kalau salji turun lagi nadiah buatkan :)

k.zie: alhamdulillah, rezeki nadiah kak dapat merasa sendiri 4 musim

h4ni3: shakir lahir sini la aunty. hehe..

eb: meh sini meh ;)

Nadiah Sidek said...

k.izan: dah nama pun puteri salju. ehehe..

najwa: meh la datang sini. penginapan free :)

husna: boleh juga rasanya. sebelum keluar rumah nangis-nangis. dah keluar terus senyap :p

nurul: waalaikumussalam wbt. insyaAllah ada rezeki boleh merasa sendiri :)

k.zefa: baru turun sekali je kak..hihi..

lina said...

Salam nadiah - Ye terima kasih nnt kak lina bagi email ye.

Nida said...

Dinginnya sampai sini boleh terasa...:)

Fatimah said...

Terima kasih kak,walau tidak mengenali akak tp saya dapat juga merasai keseronokan dan kecantikan ciptaan Allah dengan bacaan entry akak.teruskan menulis, perkongsian pengalaman hidup di perantauan juga dapat membangkitkan semangat,anak tempatan sini untuk merantau mencari ilmu di bumi Allahdi sana.=)

アヌムちゃん said...

sronoknye shakir main snow yee..huhuu

Jiji said...

hi kak how r u@!~

Nadiah Sidek said...

k.lina: ok :)

k.nida: ye la tu..hehe..

fatimah: terima kasih juga sudi jadi pembaca blog akak :)

アヌムちゃん: shakir belum reti main salji lagi :p

jiji: fine. alhamdulillah :)

aLyNnZ said...

alahai bestnyer..rasanyer dah 2 kali nadiah merasa musim salji kan..? masih teringat lagi pic saffiyah dgn cot wrna merah..kali nie turn shakir plak..comel sgt2..

Mrs L0lla said...

Bestnye kak Nadiah dapat duduk US..C0mel je tg0k anak2 kak nadiah dengan sn0w..Nak p jugak!

Siti Asiah said...

sonoknya main salji...bila la dapat main jugak...hihi

semua tentang kami said...

salam..baru join baca blog u.. teruja tgk baby main salji.. if sy travel time winter awal januari bwk baby 4-6month ok x?actualy sy xminat sejuk sgt sb mmg xtahan..tp anak2 teringin nk main salji..tp risau baby xtahan.. mudah dpt selsema or demam x? byk plak tanya..hihihi