Pages

Tuesday, February 7, 2012

Kembali putih diliputi salji

2 hari selepas entri Musim sejuk yang panas ditulis, dengan tak disangka-sangka salji turun di Lincoln! Salji mula turun di tengah malam hari Jumaat berlanjutan ke hari Sabtu. Tanpa henti hingga ke malam. Hampir 24 jam juga la salji turun kali ni.


Pemandangan di belakang rumah di pagi Sabtu. Masa ni salji yang turun masih agak lebat dan angin juga kuat (blizzard*). Warna langit pun putih je.

* "A blizzard is a severe snowstorm characterized by strong winds. By definition, the difference between blizzard and a snowstorm is the strength of the wind. To be a blizzard, a snow storm must have sustained winds or frequent gusts that are greater than or equal to 56 km/h (35 mph) with blowing or drifting snow which reduces visibility to 400 meters or ¼ mile or less and must last for a prolonged period of time — typically three hours or more."


Ni pun di belakang rumah juga


Pemandangan dari depan rumah


Pokok salji ^_^


Atas tangga depan rumah


Tingkap depan rumah kami


Gambar jarak dekat


Apartment kami nombor 3 ;)


 
Gambar ni saya ambil dari tingkap bilik


Di tengahari hari Sabtu. Dahan pokok depan rumah patah! Dah tak mampu nak menampung berat salji agaknya


Nota 1: Setakat ni, inilah salji yang paling lama turun dan paling lebat di musim sejuk bagi tahun 2011-2012

Nota 2: Impian saya jadi kenyataan. Alhamdulillah. Tak sia-sia berharap salji turun lebat! ^_^



20 comments:

εïз mummyHaza εïз said...

hehehe... cantik salji putih keindahan ciptaan Ilahi kan...

yatie chomeyl said...

hah tu dia...Alhamdulillah, Allah kabulkan permintaan NAdiah tu :)

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

besnyee merasa jugak eh tahun ni..
ABC salji satuuuuu!

Asmara said...

Alhamdulillah..
sini blizzard dipanggil fubuki mmg berbeza blizzard dgn snowstorm tu. ;D

KhaiRin : anies said...

suka tgk salji lebat cm ni tp lps tgk kes yg berlaku kt ukraine tu rs ngeri la plak...

lady scooter said...

subhanallah...tak dapat pi luar negara, dapat tengok slaji kat blog blogger pon jadi lah...

Affieza said...

Sejuknya...bila akak nk kuar main salji plk ni...hehe

boundaries said...

lawanyer...tak main ke kak nadiah? ooo impian nak salji lebat rupanyer...

アヌムちゃん said...

akhirnya..tebal lak tu sekali turun.heee.cantik!

~najwa~ said...

dah macam icing pulak ;)


itulah, ada juga dgr org cakap, kali ni salji turun lebat...cuaca berganda sejuk.

transformed housewife said...

tebalnya salji. mesti sejuk giler.

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

ouchh..dah rase sejuk smp ke mesia..hrmm

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

wahhhhh... bestnyer..
pengalaman dpn mata tu!
ee, cam dlm cite omputes plak.. bestnyer awak leh rasa pengalaman salji duk sana..

tingin nk men salji tp sgggggt x thn sejuk.. heheheh

Hanis MY said...

weee bestnyaaaa suka sangat tgk! esp yg kat ranting tu...

ummi_ziz said...

Wee bestkan! Impian kita jd kenyataan alhamdulillah kt London ni pon snow turun lebat dan tebal lbh krg kt sana..seronok btol dpt main snow..hihi

Izan Ishak said...

alhamdulillah.. harapan nadiah jadi kenyataan...

eB ezrin said...

alhamdulillah. tapi haku ttp jeles ;p

Khazinatul_Asrar said...

Subhanallah!! Seronoknya akak dan anak2 main salji ^__^

Teringin nak pergi luar negara waktu musim begini, huhu haritu ke turkey tak sempat merasa salji, terlepas nikmat Allah yang Maha Hebat :'(

Moga2 ada lagi rezeki ke serata bumi ciptaanNya :)

zana said...

subhanallah... cantiknya salji... tengok gmbr pun dh cantik kalau depan2 mata mesti lagi cantik. Teringin nk pegang salji.

p/s: akak nanti balik m'sia bwk balik salji sikit kat saya. LEtak dalam termos ka.. hehe ;)

nanakimie said...

adoi,tido pun sedap neh,sejuk je kan sis:)

chantek sgt gmbr 1st and 2nd tu