Pages

Monday, September 24, 2012

Rotary Strolling Garden & Hamann Rose Garden

Ini sebenarnya entri kesinambungan Hamann Rose Garden. Sengaja dibuat dalam entri berasingan. Lagipun, entri tu dah terlalu sarat dengan gambar. Entri ni pun lebih banyak gambar daripada tulisan :). Rotary Strolling Garden betul-betul bersebelahan Hamann Rose Garden. Kecil je kedua-dua taman ni tapi nampak luas sebab tak ada sempadan antara keduanya.

Masa kami pergi ni cuaca tak terik tapi tersangatlah panasnya. Semata-mata nak ambil gambar, rela berpanas.










Dalam entri Hamann Rose Garden tu, tak ada sekeping pun gambar Shakir. Saya turun berdua dengan Safiyyah je mulanya. Shakir lena dalam kereta ditemani papanya. Ni muka baru bangun tidur la ni. Panas sangat agaknya, tu yang cepat je Shakir terjaga. Pipi pun kemerahan.



Bicentennial Cascade Fountain - nama air pancut tu. 


Daffodil! Dalam banyak-banyak bunga (selain bunga ros), saya hanya tahu nama bunga ni je ^_^. Bunga-bunga lain ada yang pernah saya tahu namanya tapi dah tak ingat.


 Dah masuk ke Hamann Rose Garden semula.






 








17 comments:

tiey said...

comel safiyah..nak pulak dia pakai cermin mata hitam tuh hehehe

Kak Izan said...

sangat teruja tengok landscape yang menarik camnie... apatah lagi kalau dapat tengok dengan mata kepala sendiri.. :D

Imah Dinor said...

cantiknya tmpt ni...byk jenis bunga n mcm2 warna adakn...teruja...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Subahanallah.. canteekk tengok bunga-bunga ni :)

Pastu akhir sekali tengok dua orang budak cute ni pulak ;D

yatie chomeyl said...

suka tengok safiyyah, stylo bukan main..gerammmmmmm

Nida Mohd said...

cantik dan mendamaikan mata..

comel anak-anak nad..pandai bergaya pulak tu..hehe

Kamalia said...

suka nih dgn safiyyah,stylo yg amat..haha
akk [un macam ni,sanggup berpanas semata nak ambik gambar bunga..huhu

♥MAMASYAZA♥ said...

alahaiii mmg cantikkkk bunga2...tergoda tengok

yuyu jannah said...

comelnye safiah..dh jd anak dare skrg ni..melaram sakan ye

Nadiah Sidek said...

tiey: dulu-dulu tak nak juga dia pakai. tiba-tiba je dia jadi suka :)

kak izan: meh terbang ke sini ;)

kak imah: ada satu taman tu lagi cantik. yang tu nadiah belum upload lagi gambarnya. asyik bertangguh, lama-lama malas nak upload :p

kak yati: ^_^

Nadiah Sidek said...

yatie: dah pandai bergaya..baju nak pakai pun memilih la ni >_<

nida: hilang stress tengok tempat macam ni

kak kamalia: haruslah kak..sementara masih di tempat orang..balik malaysia nanti takde peluang macam ni dah..hehe..

mamasyaza: :)

yuyu jannah: hehe..

Affieza said...

Serious cantik air pancut tu

Mrs JemariSuri@mama QiSha said...

bila la nk smpi sini jugak...hihi..
nad akan stay sini smpi bila ye...maybe blh plan suatu hari nti..manalah tau kan...haha

***comei anak berdua..rindu time ank2 kecik...^^

awestori said...

assalam,
1. cantiknya taman ni...
2. safiyyah bukan main lagi stylo.. siap ngan sunglasses tu... comey sgt!!

Teratak Hami said...

Cantiknya lanskap !!! Klu akak la, setiap sudut nak bergambar :-)

nhanunmr said...

comelnyaaa kakak pakai 'rayban?' hahaha

Nadiah Sidek said...

JS: insyaAllah ada setahun lebih je lagi kat sini. kalau nak penginapan percuma di lincoln ni kena datang cepat-cepat..hehe..

kak ida: ada lagi taman yang cantik kak ida ;)

teratak hami: haha..nadiah pun! tapi biasanya nadiah yang pegang kamera...memang tak ada la gambar sendiri..huhu..

hanun: anak dara dah pandai bergaya :p