Pages

Wednesday, February 20, 2013

Pasangan ideal

Inilah pasangan ideal yang dimaksudkan:

^_^


Siapa setuju, angkat tangan! ^_^

Ini menu kami sekeluarga 3 minggu lepas. Selalunya kalau saya masak sambal, mesti digandingkan dengan sayur masak lemak. Biasanya kobis atau taugeh campur tauhu masak lemak putih. Gandingan yang sangat mantap! Serasi gitu. Makan hari-hari macam ni pun tak apa...sentiasa membuka selera ^_^.

Oh, baru semalam masak sambal sotong dengan taugeh masak lemak. Yum yum! ^_^


14 comments:

Nad MamaZN said...

Kalu saya..msk kari mesti nsk ada telur mssin...
Eyy lapo la plak

mimmie said...

sama la kak..sy pun suka masak sambal dan pasangannye lemak putih...slurpppppp

Nasuha said...

dh lma tak mkn smbl telor. eee... teringin la pulak.

Imah Dinor said...

mmg gandingan yg tepat...klu imah suka msk sambal ikan dgn masak lemak kobis...

Ummi Salsabila said...

Angkat tgn! sambal dan masak lemak sgt serasi! sambal ikan pun best kan kak.:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Memang ideal betul tu Nadiah... akak pun suka masak macam tu :D

nurbijen said...

So true!
Mertua lalu kat belakang pun dah tak sedar :)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ai plak suka buat masak lemak bayam...urmmm kena p carik bayam lepaih ni...ilham dari ur recipe ngeee

Jemarisuri said...

mmg sesuai sgt..kalau ada sambal belacan lg mantap....hehe

Ummi Iman said...

Mmg pasangan ideal

Papa Mifz said...

kombinasi yang sememangnya menarik!!!

Affieza said...

Setuju!!! serasi dan menyelerakan...

Confession of a Coffeeholic Momma said...

masak lemak must paired with sambal. MUST!!

Siti Asiah said...

mang psgn ideal,hihi....asiah sk mkn ngan sambal udg atau ikan....♥