Pages

Wednesday, June 6, 2012

WW: Bakal pengkaji serangga..?

Macam ni la gaya Safiyyah setiap kali nampak serangga. Cukup khusyuk memerhati serangga. Masa ni dia ternampak semut rasanya. Serangga halus pun dia boleh perasan.
Err..Shakir tu meniru aksi kak long dia je..hihi..


Percubaan menyentuh kupu-kupu. Kalau nampak lebah pun selamba dia je nak sentuh *_*


Nampak berminat dengan serangga sejak kecil. Ketika ini Safiyyah berusia 8 bulan. Sejenis spesies lipas di tangan suami saya tu.  Bakal mendalami ilmu kaji serangga (entomology) macam papa dia ke suatu hari nanti? :)



24 comments:

~cik atin~ said...

dah boleh napak dah 2... he3

Kamalia said...

papa dia ambik entomology ye?
baru tau nama khas untuk ilmu tu..haha
sangat beranikan dia..kalau amni penakut sungguh..

Anonymous said...

entomology... leh le ckp kt ank yg sdng membesar ni....

yatie chomeyl said...

SN pulak penakut dgn segala jenis serangga....jangki tgene penakut dr mommy hahahaha

Chik Na said...

insyallah besar nanti jadi Prof. Safiyyah :D

mimmie said...

safiyyah anak papa ;)

transformed housewife said...

mestila ada yg nak ikut jejak langkah ayah diaorg. Anak Knur yg sulung pun selalu cakap nak jd saintis mcm papa dia.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

jarang gegurl suka aktiviti gini selalu boboy jer...ni blh geng ngan si adam la ngeee

KhaiRin : anies said...

jgn msk mulut udah yaaa

Mukminah Wahab said...

ololo...comey je..bakal Dr macam ayah dia la nih..hehehe.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Budak-budak ni memang suka dengan serangga betul... kalau anak akak tiga orang tu tengok lipas, menjerit-jerit takut, sampai naik atas meja takut..

Bagus safiyah... ikut macam papa ye.. :))

Hanis MY said...

baru tahu bidang suami nadiah... bagusla dia tunjuk minat dari kecil...

radziah AR said...

betul tu, dia dah tunjuk ciri2 minat serangga....dua beradik disini, tak pernah nmpk minat begitu...

Papa Mifz said...

besar nyer lipas tuh...!!

Affieza said...

like father like daughter!!! hihi

Nur-nba said...

Oh.. memang benar2 minat tu.. Ralit sangat melihat serangga merayap..

Like father, like daughter..! :)

h4ni3 said...

boleh.. boleh..
jadi entomologist pun best
pastu mintak keje dgn csi.. hehe

eB said...

kalo aerish menjerit2 skn la dier... tapi aed... siap la kena pijak. hu3...
;p

brani nih bgs kan? :)

iKhRam said...

teringat
dulu pernah ada seorang anak murid
tahun 4
yg sgt obses mengutip spider di sekolah dan bijak mencari nama spesifiknya

seabgai guru sains
saya menyokng minatnya biarpun dikecam hebat oleh guru2 lain..

Zul Fattah said...

mana nak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.. bagus r, tak takut kat srangga.. anak buah sy nampak je lpas.. trus mnangis..

Teratak Hami said...

Mengikut jejak papa dia la tu :-)

Izan Ishak said...

wahhh... anak2 papa nak ikut jejak langkah papa nmpknya tu... tak takut lgsg ngan serangga2 tu ye...

Izan Ishak said...

wahhh... anak2 papa nak ikut jejak langkah papa nmpknya tu... tak takut lgsg ngan serangga2 tu ye...

LadyBird said...

Salam kak nadiah.. lipas tu menakutkan.. kalau serangga lain iza leh terima lagi... comel jer aksi safiyyah tangkap rama2..