Pages

Thursday, June 25, 2009

June 25, 2009

Hari ni genap la usia suami saya 28 tahun. Dah tua dah. Hehe. Saya tak bagi apa-apa pun sebagai hadiah. Orang tak bekerja la katakan, mana ada duit. Lagipun saya sememangnya tak tahu nak beli hadiah apa. Susah la beli hadiah untuk orang lelaki. Kalau nak beli hadiah untuk suami atau ayah saya, mesti saya termenung panjang. Tak tahu hadiah apa yang sesuai. Hmm..


Selamat Hari Jadi abang! Usia semakin meningkat...moga amalan untuk bekalan ke 'sana' juga turut sama meningkat...


Pagi tadi saya ke mall dengan Izza dan Ifa. Saje je diorang ajak saya jalan-jalan. Al-maklum la, saya baru lagi di sini. Ifa tu pulak akan berpindah ke Florida ikut suaminya. Barang-barang dalam rumah sewa kami ni kebanyakannya dibeli daripada Ifa. Ada yang diberi percuma. Rezeki kami agaknya. Boleh kata lengkap le dah barang-barang kat rumah ni. Kat sini memang stailnya gitu. Beli 2nd (3rd, 4th..) hand je tapi barang-barang elok lagi. Kalau nak murah-murah beli di garage sale. Dulu lecturer saya selalu sebut pasal car boot sale. Katanya barang-barang yang dijual di situ murah harganya. Tapi itu di UK. Takde pula saya dengar pasal car boot sale kat sini. Sinonim dengan garage sale la kot.


Dengan Izza





Dengan Ifa


Suami saya bagi 45 USD sebelum di ke lab tapi saya tak beli apa-apa pun di mall. Ada berkenan baju baby tapi...entah la. 7.99 USD harganya. Termenung panjang saya. Saya rasa sayang pula nak leburkan duit tu. Duk fikir baju tu hanya sesuai untuk musim summer je. Nanti sekejap je Safiyyah boleh pakai. Lagipun duk fikir-fikir banyak lagi benda nak guna duit. Sudahnya saya matikan je hasrat saya..


Balik ke rumah Safiyyah terus terlelap. Letih agaknya dia (duk dalam stroller pun letih ke..? hee..)





Bawah ni pula gambar Safiyyah yang saya snap malam tadi. Tengok la gayanya tu. Macam orang besar je. Macam bersungguh duk baca buku. Baby book tu saya dapat free kat Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah dulu...dengan beberapa lagi gifts lain. Rajin-rajin baca buku ye sayang ye...nanti boleh beat papa ;)


*terbalik la buku tu sayang..


10 comments:

NURUL IZZA said...

laa ingtkan knadiah duk tgk2 je td.kalau tahu iza tggu je akak pilih baju utk safiyyah.tapi tggu fall nnt br ok.sbb dh stst sejuk dh..tp xrugi pon beli.tp iza pon 7.99 tu pk 10 kali juga.sbb di Goodwill leh dpt 99 sen..hihi berkira jugak kita kan!

boundaries said...

tak salah berkira k.nadiah...bagus...dah jadi mak dgn isteri memang kena bersikap mcm tu...

bukan main lagi baca buku...memang mcm org besar....^_^

Unknown said...

salam kenal

dok kat luor negara yer... bestnya...
keep in touch yer... heheh, Insya Allah, ade masa kakyong akan selalu ke mari... suka dengor cerita @ pengalaman kwn2 di rantauan... :)

husna said...

memang comei betul gambo safiyyah baca buku tbalik tu..

Ummi Hanie said...

Salam Nadiah...
Ziarah akk balik...wah di mana akk ni?US ke?
Best yer dpt jenjalan dan duduk di ngr org..pengalaman tuh...
trimekasih sudi singgah dan add blog sy yer..

sy pun add blog akk yer

daud.montak.zakaria said...

Hmmm...28 tahun tu mude lagi. Hmmm...para isteri ni..., itulah, cepat-cepat dikatakan suami tu dah tua....

Nadiah Sidek said...

izza: dlm duk tgk2 tu la ada yg berkenan tp tu la...rs mcm mahal je. huhu..

boundaries: betul, betul, betul! mmg kena berkira skit,kn?

kak yong: terima kasih kak yong sudi menjengah ke sini =)

husna: hehe. akk tergelak ms tgk gaya dia cmtu. mcm ye je duk baca buku tu. terus akk snap gmbrnya. hee..

ummi hanie: ye..di US. sila..sila la add =)

ukmstudio: oo..muda lg ek..hehe

Dayah @ Real Ummu said...

to Nadiah , Zaki and Saffiyah
do take care urself kat tempat org..nanti tambah adik Safiyah kat sana..

kem slm zaki, soh belaja sungguh2..cepat habis, balik berbakti...

Nadiah Sidek said...

insyaAllah..

Siti Rogayah Bahari said...

eee...gramnya gyh tgk safiyyah tu kak..
kalaula dpt kat gyh, dah lebam pipi dia tu gyh rasa..huhu..so, akak jgn bg gyh pegang dia tau..hihi..

gayah