Pages

Wednesday, June 24, 2009

Pesawat MAS

Penerbangan dari KLIA ke New York baru-baru ni merupakan penerbangan kedua saya menggunakan pesawat MAS. Kali pertama hari sebelum tu, dari Pengkalan Chepa ke KL. Kira 2 kali la tu, kan? Tapi pesawat dari Pengkalan Chepa ke KL tu kecil je. Yang ke New York tu memang besar la.


Layanan ok. Petugasnya pun ramah-ramah. Makanan pun ok gak la. Kredit diberikan tang 3-3 perkara tu. Tapi...yang saya tak berkenannya bab pakaian. Kenapa ye pramugari kena pakai seksi-seksi? Baju kebaya yang dipakai mereka betul-betul ikut bentuk badan, kainnya pula terbelah. Aduhai...tak boleh diubah ke pakaian mereka tu ye? Ke...itu termasuk salah 1 cara untuk entertain penumpang..? Huhu..


Lagi satu yang saya tak berkenan...disediakan juga wine! Apa perlunya dihidangkan wine? Semata-mata untuk menarik penumpang warga asing ke? Yang menghidangkannya dah la Muslim. Ye la, yang non-Muslim ada berapa kerat je. Hmm..macam mana tu ye..?


3 comments:

Jiji said...

Haih.. kalo depa pakai baju kurung kedah dengan kain batik pon dah cukup lawa kan@!~

ukmstudio said...

Kalau dibuat kajian tentu penumpang lelaki lebih suka keadaan yang sedia ada, jarang lelaki yang normal tak nak menatap pramugari yang berpakaian yang seksi, comey-comey lak tu...

boundaries said...

huh....biasa la k.nadiah...malaysia ni kan bukan negara islam...

depa rasa perkara mcm tu nak melariskan jualan tiket huhuhu....macam la org duk tengok benda tu jer...