Pages

Saturday, August 8, 2009

Safiyyah dan kasut

Sekarang ni Safiyyah suka jalan. Kalau dipimpin berjalan, suka sungguh dia. Perasan sungguh anak ummi ni. Duduk sendiri pun tak reti lagi ada hati nak berjalan jelir. Kelmarin papanya bawa dia jalan-jalan kat luar. Petang-petang kalau suami saya takde apa-apa aktiviti, memang dia akan bawa Safiyyah jalan-jalan ambil angin kat luar. Kalau nak harapkan umminya ni...dalam mimpi je la jawabnya jelir. Balik rumah je suami saya bagitau...Safiyyah tak mau berdukung pulak...nak berjalan atas tanah pulak dia! Dia ingat dia dah pandai jalan sangat la tu..hehe..

Pagi tadi suami saya belikan la kasut untuk Safiyyah. Boleh la dipakai kalau Safiyyah nak berjalan kat luar. Pastu bagi Safiyyah cuba kasut barunya tu. Meh tengok perbezaan video kat bawah ni:


video


video


Safiyyah tak nak berjalan bila dipakaikan kasutnya tu! Sampai menangis-nangis dia. Buka je kasutnya tu laju je berjalan. Agaknya masa dia pakai kasut tu dia ingat kakinya digam kot sengihnampakgigi

13 comments:

cik oryza said...

oooo...safiyyah xnak pakai kasut dlm rumah ye..penuh sifat kemelayuan nih...ape la ummi ni..ade ke suruh safiyyah ikut budaya org putih...huhu

yatie chomeyl said...

hehhe gitu plak safiyyah ni.. x pon dia nk kasut kaler pink agaknya..baru nampak chomeyl ;0

Dayah said...

dah ada kasut ye...tunggu pandai berjalan nanti mesti ummi gila beli kasut pinky & girlie utk Safiyyah...

cepat dah nak berjalan.....SI dulu setahun sebulan...mcm anak kak rosfadillah, 9 bulan dah jalan...hero kot..cepat skit kot..

Tini said...

hhmm..sebenarnya kalau anak lmbt meniarap ni, xpayah risau pun kan nadiah...

safiyyah lambat meniarap tp nampak cepat nak bjalan.

anak kakak tini pun mcm tu jgk. baby boy. 6bln baru meniarap.

tp bila dah dapat meniarap tu, tak merangkak n duduk pun. terus nak berpaut n angkat kaki nak memanjat. dasyat betul! excited sangat gaknya baru dapat begerak.:D

Diari hidupku said...

huhuhu..sian kat safiyah..kena paksa..mungkin dia rasa x selesa kut..

Ummi Salsabila said...

alolo..comelnyer safiyyah..

xnk pki kasut..bl bkk kasut bkn men lg riang melangkah :)

husna said...

comel la safiyyah..nangis sambil sembur-sembur..

aha..betul tu kot..dia nak kasut pink..hehehehe

ibu_arifa said...

hahaha..dia tak mo angkat kaki pun kan bila di pakaikan kasut tu..sampai nagis2 lagi..
bila dia buka kasut..laju jer melangkah..pandai!!!
sungguh comey Safiyyah nih.. manis tuh senyumannyer tuh..badan pun bam2..geram nak peluk jer saya nih!

NaDiaH SiDeK said...

cik oryza: kat luar rmh pun dia tak mau pakai kasut :p

yatie: papanya kata kasut warna pink takde saiz Safiyyah ;)

dayah: yg kaki shoppingnya papa Safiyyah, bkn umminya. ehe..

tini: ye la..cuma dulu tu risau..mana la tahu kalau ada kat mana2 yg tak kena ke..alhamdulillah la ok je :)

diari hidupku: ye kot dia rs tak selesa

ummi salsabila: hehe..mmg pun

husna: aunty husna hadiahkn la kasut warna pink utk Safiyyah ;)

ibu arifa: hehe..

ummuabdullahsyaakir said...

Comelnya Safiyyah,buat auntie cair tgk dia snyum tau^_^

pandai yea,tak nk pakai kasut dlm rumh...

NaDiaH SiDeK said...

bkn setakat dlm rmh..kat luar rmh pun tak nk dia pakai kasut. ehe..

Anonymous said...

Ha3x...sangat kelakar ini budak Safiyyah!

Deana Razimi said...

Sayang Safiyyah..