Pages

Thursday, October 14, 2010

Safiyyah berbaju kurung

Atas permintaan daripada beberapa orang teman blogger, saya buat entry khas Safiyyah berbaju kurung ^_^


Di petang 2 Syawal


Kanan: buat muncung-muncung (salah 1 cara exercise mulut..ehe..)
Kiri: happy mode~


Masa ni orang lain sibuk nak bergambar, dia nak ke mana entah. Haih...pantang dapat lepas bebas!


3 Syawal. Baju kurung ni bukan baju raya tahun ni..baju raya 1 lagi gaun, bukan baju kurung. Ni baju raya tahun lepas tapi tahun lepas tak sempat nak pakai sebab parcel sampai lambat. Tahun lepas Safiyyah je dapat baju raya, ummi papanya recycle baju kahwin ^_^


Setahun lepas. Masa ni Safiyyah 8 bulan..baru pandai berdiri sendiri. Macam pakai baju pinjam pulak..hehe..


Opah Safiyyah kasi tudung sekali tapi besar juga..dah macam makcik-makcik je..hee~
Tahun ni pun Safiyyah dapat tudung juga untuk dipakai dengan baju kurung biru tu tapi dia tak nak pakai..dia cukup rimas kalau ada apa-apa atas kepala dia. Klip rambut pun sama...nak klipkan tak boleh bagi dia perasan...kalau dia perasan cepat-cepat je dia cabut..huu~

27 comments:

Sari said...

comeynya kakak safiyyah ni..mcm org jepun pkai baju kurung jer..manis gitu..klau kat m'sia mmg mcm2 contest baju kurung ble masuk ni..

makcikrehan said...

comey nya.. kenek-kenek la udang! hehehehe

mamalieyna said...

waaah comeeeyyyyyyy sangat safiyyah in baju kurung! ^_^ dh besar nnti sure ayu jelita ni..

p/s soriii mcm lama je tak jengah sini..huhu..

Norhayati Ahmad said...

cumellll....geram tgok...

anNA said...

xder perkataan lain....Comel....
ore kelate royak...comey lotey...

husna said...

safiyyah menten comel tak kira baju besaq ka dak.
tapi baju biru tu mmg cantik la.. kena sangat dengan dia.

aLyNnZ said...

ala comeinyer saffiyah..suke tgk perbandingan saffiiyah 8 bln dan saffiyah sekarang..dulu baju tuu besar taun nie bj kurung tu muat2 ngan saffiyah..cantik sgt..

saffiyah dah nak dara..hikhik

h4ni3 said...

alaaa tomeinya dak kecik ni
after 1 year, nampak lain betul muka safiyyah.. hehe

deena farhana said...

tomeii :)

yatie chomeyl said...

rasa nak geget2 je dia hehe

boundaries said...

makin besar makin comel ni k.nadiah...

suke gambar atas sekali^_^

ummu said...

salam Nadiah
alahai geramnya tengok safiyyah berbaju kurung,anak saya lelaki,tak dapat lah bergaya comel macam Safiyyah,tapi kesamaan anak akak dengan anak Nadiah ialah "tak suka ada bende2 atas kepala" topi ke, songkok ke apa ke mesti dibuangnya

Nadiah Sidek said...

k.sari: mcm org jepun pakai baju kurung?? hehehe..mcm2 la kak sari ni :D

MR: ...lembu patah kaki! hehe. betul kan sambungannya gitu?

mamalieyna: takpe, sy pun lama tak ke blog mamalieyna..minggu ni baru mula bloghop balik ;)

k.yati: geram meh la dtg sini, jumpa secara live ;)

ana: hehe..tq!

husna: mcm makcik2 pun comei gak ek? hihi..

Nadiah Sidek said...

alynnz: tu la, baju thn lps muat2 je pakai tahun ni :)

h4ni3: a'ah..muka safiyyah mmg berubah2 sejak kecik

deena: *wink*

yatie: gigit la kalau boleh..ehe..

boundaries: agak2 boleh masuk majalah tak gmbr tu? ngee~

ummu: sama ye pe'el anak teruna akak? hehe..

transformed housewife said...

Safiyyah pandai berjangok (melawa) jugok. Comey lotey pakai baju kurung.

Za's said...

sanga shomel....cam dah besau jer safiyyah ni kan??

Affieza said...

Salam knl K.Nadiah...

Sgt cantik bila baby2 bergaya ngn baju kurung ni..hehe

Hamizah said...

comelnya dia..kalau rambut pjg mesti lg ayu..hehehe

Tihara said...

budak kecik kalo berbaju kurung mmg lawa :)

Nadiah Sidek said...

transformed hw: dlm gmbr je kot nmpk mcm jangok kak..hehe..

za's: tu la, kdg2 akak rasa mcm safiyyah ni dah 3-4 thn :p

affieza: salam kenal juga :). budak2 kecik pakai apa pun nmpk comel je..hehe..

hamizah: masalhnya dia tak nak rambutnya diikat la kak..huhu..

tihara: yup ;)

Chik Na said...

ayunya safiyyah berbaju kurung..

Fazlinil Irma said...

comelnya sayang safiyyah.. baju kurung biru tu serupa macam kak maryam punya.

nanti balik msia minta ummi belikan baju kurung lagi.

comel sangat.

Mama_Voque said...

comeynye..like mother like daughter.. ehek...:)

Nadiah Sidek said...

chik na: tq! :)

irma: lmbt lagi la nak balik malaysia..uhu..

mama vogue: ehehe..tq!

Suhana Shahril said...

ala..ala.ala...tomeinya
Cam amoi cina jer pakai tudung..dah ler pipi bam bam
Sama ler mcm adlin,bukan mau sgt pakai sepit2 ni,slalu x penah lekat lama. pastu mesti nak tarik, masuk mulut.
kalau ikat rambut jer lepas dr tgn dia

farae al-farafisya said...

assalamualaikum..
lama tak tinggal jejak di sini..
comel safiyyah pakai baju kurung..
nampak dah besar la pulak..

kakyong said...

comei nya safiyyah berbaju kurung... dah nak jadi kaklong tak lama lagi..