Pages

Monday, February 28, 2011

Safiyyah dah besar...?

Ada masanya saya tengok Safiyyah ni macam budak besar je. Macam budak 3-4 tahun. Padahal umur dia baru 2 tahun 2 bulan. Keletah dan gayanya tu kadang-kadang buatkan dia nampak macam budak besar. Mak saya pun cakap benda yang sama. Sekali-sekala kalau berskype dengan mak, saya pasang webcam. Dapat la mak saya tengok Safiyyah secara live walaupun jarak memisahkan kami. Bila mak saya tengok gelagat Safiyyah melalui webcam, dia kata Safiyyah tak nampak macam budak umur 2 tahun tapi macam dah berumur 3-4 tahun. Mungkin sebab dia dah nak beradik agaknya kot kata mak saya.

Meh tengok beberapa gaya Safiyyah yang macam budak besar..


Sopannya duduk bersimpuh. Anak dara sape la ni ek? :p
Saya tak pernah ajar Safiyyah duduk bersimpuh, tengok-tengok dia reti bersimpuh. Takde la selalu Safiyyah bersimpuh, ada masanya je tapi bila tengok dia duduk macam ni betul-betul dah macam anak dara..uhuk!


Gaya tidurnya pun macam budak besar. Suka sangat letak tangan kat belakang kepala waktu tidur. Tak ke macam budak besar tu? Err..ke macam orang tua? :p


Close up


Satu lagi gaya tidur Safiyyah. Dia tak suka pakai bantal. Tangannya tu la jadi pelapik kepala


'Baca' buku pun sampai berkerut-kerut kening. Macam complicated sangat la buku yang 'dibacanya' tu..hee~


Baca buku sampai tertidur ^_^


Tengok TV sambil meniarap. Mana dia belajar tengok TV macam ni pun tak tau la. Ummi dan papanya takde pulak tengok TV sambil meniarap

37 comments:

mirah said...

ya mmg dah nampak big girl..
comel lah dgn pipi chubby dia tu, geram je tgk.. hihi

lina said...

salam nadiah - dua anak kak lina tak suka tidur ada bantal...senang jugak pi mana2 tak yah susah nak angkut bantal sekali kan....:)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

nad, mungkin itu naluri budak2..sbb rafiq pon kdg2 benda kita tak tercapai akal kita dia akan buat benda tu..
ade byk gak la..senyum sorang2 bila tgk..ehehe

tak lama lagi dah dh dpt adik tu..harap2 pandai jaga adik ye safiyah..gud gurl..:-)

yatie chomeyl said...

safiyyah dh besar, tak lama lg nadiah dh nk dpt menantu hehe

Liyana Mujahid said...

come on safiyyah!
buktikan kat ummi n papa yg safiyyah memang cepat matang!

hehe ;)

ibunaznoy said...

pasni leh kawan ngan Al Nafis,heheh..

nanakimie said...

saffiyah yg comey!geram tgk..hehe..

mamalieyna said...

hahaha...comel!!

yalah nmpk cam orng beso..bijak betul..+ comel sangat! ^_^

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

suka part tido beralaskan tangan..memng macam makcik safiyyah hihi

h4ni3 said...

hahaha.. betul la
nampak mcm budak besor jer
siap la nad.. pasni dia volunteer tolong masak kat dapur pulak
alahaiiiii anak dara :D

Affieza said...

Beselah tu kak...nk tukar status jd kakak ni kena jd mcm org besar lh plk....hehe

AshAnas said...

apepun, pipi safiyyah tu mmg mahal... gerrrrrammm sgt tau!

Izan Ishak said...

mmg safiyyah dah besarlah ummi...

gayanya super comel semuanya!

maszmadi said...

ala sweet nyer kak safiyyah nie..... geget pipi sket bleh??..... hehe

Chocofiz Fiz said...

kak nadiah..gambar first tu yang plg best.kalah saya.saya pun x pernah duduk bersimpuh macam tu. T-T
*oh~sape kecik sape besar ni*

Hamizah said...

suka tangok gaya sufiyyah..betul macam bdk besar..hehhe

rafidah said...

waaa dah anak dara.. kalo camni cepatlah ummi dia dapat menantu sok..hahaha (gurau je)
tido alas tgn tu mesti dia ikot gaya ummi tu..hihi sy pon slalu baring mengiring tongkat kepala ngan tangan. Puteri pon dh ikut dah..:D

Suhana Shahril said...

eiii..mmg la...k.ana xtau dah brapa kali ckp..tp nak ulang lg..k.ana mmg geram sungguh dgn pipi si safiyyah..bambam..mcm nak geget...hihihi

Chik Na said...

gambar last sekali tuh memang nampak macam budak dah besar :)

cikmimmie said...

suka tgk safiyyah tido...hehehe..comeell..teringain jumpa safiyyah kalau akak balik ke bangi nnti.. =)

ishamizu said...

hihi comel gaya Safiyyah..mmg mcm dh bsr sgt dh dia..:D

Ummi Salsabila said...

amboi.mcm2 gaya safiyyah ni..hihi

NzA said...

Alhamdulillah...semoga dia cpt matang brbanding usia..ttp anak2 pompuan mmg cpt matang nadiah brbanding anak lelaki......

~ yus ~ said...

hehe..comel tengok Safiyyah tidur tu.

Semoga dia membesar menjadi anak kebanggaan Nadiah sekeluarga...

mamaaedrean said...

cam aerish la... org x sangka baru 2 taun... wat contest pn... ramai yg teka 3 thn... ahaks...

anyhu, she is so sweet & adorable... kat ner tuh?...

So Shy Lady said...

salam knal nadiah,

macam bdk genius je tngok safiyyah ;D
ank akak pon suka tido ltk lngan lapik kpl

dinor's family said...

mmg nmpk cm budak dah besar...klu pakaikn tudung mst lg kiut kn.........matang gitu.....

fa10 said...

cute la safiyyah tidur beralas tgn tu!!!

OneSimpleMother said...

yang pastinya safiyyah sangatlah comelnya.. segala posing safiyyah tu ikut sape la agaknya ye.. :)

Nida said...

amboi anak dara ni.... macam-macam aksi ye... hehe.

Tolong cubitkan pipinya bagi pihak Kak Nida ye..

Nadiah Sidek said...

k.mirah: harap pipi je la chubby..badannya keding je..hihi..

k.lina: a'ah, senang takyah angkut bantal

rose: tu la, selalu je gelak tgk keletah safiyyah :D

yatie: calon menantu takde lagi :p

liyana: ala..awal sgt nak matangnya pun

ibunaznoy: boleh..boleh..jgn gaduh2 sudah..hehe..

Nadiah Sidek said...

nanakimie: hehe..

mamalieyna: tq! ^_^

ummi aisyah: hihi..mcm makcik2 dah ek?

h4ni3: bagus la..boleh ummi goyang kaki kat rumah :p

affieza: tu la..dia tahu dia dah nak jadi kakak agaknya..tu yg nmpk mcm budak besar

ashanas: pipi je yg labuh :D

Nadiah Sidek said...

k.izan: kan? nmpk mcm budak besar, kan?

maszmadi: gigit la kalau boleh..hihi..

chocofiz: kena belajar dgn safiyyah la nmpk gayanya tu..hehe..

k.hamizah: huhu..tu la kak..nmpk matang dpd usia dia

rafidah: tidur mengiring beralaskan tgn tu mmg ummi dia selalu buat :D

k.ana: hehe..

Nadiah Sidek said...

chik na: yup..entah mana dia belajar tgk TV sambil meniarap

cikmimmie: insyaAllah, ada rezeki nnt kita jumpa tapi akak bkn di bangi, akak di serdang ;)

ishamizu: ada masa nmpk keanak2an sgt :p

ummi salsabila: hehe..

k.nza: mmg perempuan cepat matang tapi takkan secepat ni kot..huhu..

k.yus: ameen..

Nadiah Sidek said...

mamaaedrean: boleh geng la diorang berdua :D

so shy lady: salam kenal kak :). tq sudi singgah sini & tinggalkan komen :)

dinor's family: dia takmo pakai tudung..uhuhu..

k.fa10: tak mcm org tua ke? :p

OSM: entah la kak..ehe..

k.nida: nnt nadiah cubitkan..hee~

Mukminah Wahab said...

paling suke tengok gambar yang safiyyah duk baca buku tu. Betol2 macam budak dah besar..ehehe..

nba-Nur said...

Salam.. Alahai comelnya Safiyyah.. Memang gaya dia macam budak dah besar.... Nadiah sihat? Rindu la.. :)