Pages

Thursday, April 21, 2011

Keropok lekor Lincoln

Siapa kata US takde keropok lekor?? Ada tau! Err..tapi kena buat sendiri la..ngee~

Keropok lekor Lincoln. Jemput cuci mata je la ye :p


Keropok lekor ni suami saya yang buat..saya tukang makan je..hihi. Eh, masa pantang ni tak makan le. Ni namanya entry tertangguh..saya kan suka buat entry yang dah basi :p. Dah 3-4 kali dah suami saya buat keropok lekor sejak saya sarat mengandungkan Shakir. Masa saya pantang pun dia ada buat juga tapi saya tengok je la. Mujur la tak terliur sebab saya bukan peminat setia keropok lekor. Makan gitu-gitu je.

Nak rasa keropok lekor Lincoln..? Meh datang sini. Tambang tanggung sendiri ye :D


p/s: berterima kasih pada kak Ria yang tolong ajar buat keropok lekor

25 comments:

~ yus ~ said...

Wah! Pandai suami Nadiah buat kopok lekor ya? buat guna ikan apa tu?

Mesti sedap ni, tengok rupa pun sedap..:)

NzA said...

rajin + pandainya suami nadiah masak...syabas....

lina said...

salam - ya ALLAH duduk jauh2 pun dpt makan keropok lekor....kagum nyer tayang la recipe nyer cam mana nak tahu jugak...boleh tak :)

h4ni3 said...

fuiyoooo
pandainya buat kopok lekor!

saya pandai makan jer.. hehhee

Izan Ishak said...

nak kopok lekor lincoln jugak!
kak izan pun pandai makan je~

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sy selalu gak buat utk mat rafiq..tapi buat bulat2..ehehehe dah nama pon anak jati ganung kan..kenela pandai wat kepok...

pandai suami nad buat kepok..:-)

kew_chop said...

fuhh menggiurkan betul kepok lekor ni.. nakkkkk (^o^)

Mama Syamil said...

huhuhu... pandai la buat sendiri...
Miza tahu makan jer...

myamyza said...

wahh.. pandainye suami akak buat kopok lekor... saye pun dari hari tu nak cube buat tapi tak terbuatlagi nih.. huhu

studioukm said...

TAHNIAH! sebab dapat suami yang pandai goreng KOPOK LEKOR dan TAHNIAH gak sebab menerima zuriat kedua kurniaan ALLAH...moga bahgia sekeluarga DUNIA & AKHIRAT.....

Affieza said...

Untungnya kt Lincoln pn still dpt mkn keropok lekor..hehe

cikmimmie said...

akak..nk resepi..hehehehe

kakyong said...

wah wah.. bertuah lah nadiah, suami pandai buat kepok lekor... ;)

n3 terbaru kakyong.com
Asmara versi Flybait
Nak sikit tempias glamer dari Mazidul Akmal
Kenali sahabat ibu : Yatie Chomeyl

♥MAMASYAZA♥ said...

sedap mkn kopok leko panas2 cicah sos

sweetsal said...

sedapnya mkn panas2..tgk gambar dh terliuq..hihi

kak Erna said...

nadiah..orang dilincoln pun pandai buat keropok lekor..akak kat sini pun main beli je..tahniah..tu la kan kalau tinggal dirantau orang ni semuanya pandai..

Myra Jay said...

Ala jauhnyer nak dapat rasa kropok lekor nieh.. Pekata akak syer resipi xpun akak pos maih..hehee

Nieza said...

wah pandainya nadiah buat keropok lekor nieza ni pandai mkn jer..hehe

So Shy Lady said...

wah wah hebat la org Lincoln. Org KL pun t.reti huhuhu

nanti akak hntar nasi lemak panas tu ye,

tunggu tau....dlm MIMPI ;D

transformed housewife said...

keropok lekor dlm bhs Kelate dipanggil "kepok gotel". hehe bunyi sedikit lucah kalau yg tak pernah dengar pktaan tu.

Nadiah Sidek said...

k.yus: guna ikan kembung ;)

k.nza: :D

k.lina: boleh..boleh ;)

h4ni3: saya pun setakat ni pandai mkn je..hihi..

k.izan: mai la sini kalau nak..ehe..

Nadiah Sidek said...

rose: rose buat kopok lekor ganu mcm mana ek? mesti lain resipinya

kew chop: nak? meh le sini ;)

mama syamil: sama la kita..tahu mkn je..ngee~

myamyza: sy pun ingat nak buat juga tapi tak terbuat. last2 suami yg buatkan :p

studioukm: terima kasih!

Nadiah Sidek said...

affieza: kena buat sendiri la tapinya :p

cikmimmie: nnt akak bg resipinya ek, insyaAllah :)

kakyong: iye..bertuah badan :D

mamasyaza: mkn panas2 cicah sos mmg sedap!

sweetsal: terliur gi beli je kak..malaysia berlambak ada jual :D

Nadiah Sidek said...

kak erna: nadiah kat malaysia pun beli je kak..eheh..

MJ: ehehe..nnt akak kongsi resipinya ;)

k.nieza: 2 kali 5 je kita..hihi..

so shy lady: ala..takmo la hntr kat mimpi..nak betul2 :p

transformed hw: a'ah, kepok gote..hihi..

Esfarizam said...

Assalamualaikum kak nadiah,boleh share tak cmner nak wat "keropok lekor lincoln" tu?kami nak wat "keropok lekor arizona" pulak.sementara mak belum balik next week