Pages

Friday, July 2, 2010

Tag: Barang Pertama

Kali ni saya selesaikan tag dari Ibu Arifa pulak...


1. Barang kahwin pertama yang dipakai
-> Handbag

2. Barang elektrik yang pertama dibeli bersama pasangan selepas sah bernikah dan duduk sebumbung
-> Peti ais

3. Barang pertama milik peribadi yang dibeli guna duit hantaran
-> Duit hantaran saya bagi pada mak ayah, saya hanya ambil RM 1000 je, simpan je..tak guna pun

4. Barang peribadi pertama yang dibeli selepas bergelar isteri
-> Tak ingat le dah. Yang pasti beli guna duit sendiri tu takde la...semua suami yang bayar..hehe..

5. Barang mahal pertama yang dibeli sebagai suami isteri (beli dengan capai keputusan bersama)
-> Peti ais

6. Tag 5 orang blogger yang lain
-> Kak Yati
-> Kak Izan
-> Kak Hamizah
-> Kak Mas
-> Kak Fatin

>>> kalau dah pernah buat tag ni, abaikan je (",)


p/s: semua saya tanya suami saya (kecuali no.3)..saya memang tak ingat langsung..ehe..

12 comments:

al-lavendari said...

saya sebagai suami suka jawapan yang nombor 4. suka ?

Sitisifir10 said...

wohh...saya tak igt langsung semua2 nya....kalau nk igt semula mesti kene bertapa sekejap.. :P

Norhayati Ahmad said...

oooo ada tag rupenyer...ma cih3...nanti k yati jawab yer...

MAMASYAZA said...

brg kawin pertama yg akak pakai ialah alat makeup, duit hantaran sudah semestinya akak beli brg kemas, habis semuanya..hehehe

Wasatiah Gurlzz said...

hahahaha...jenuh la akak, perah otak nk ingat balik sumer ni kan...hahaha...nasib baik suami akak msih ingat lg..hahaha...

kak mas said...

oh namaku adala... nanti akak setelkan ye.. :)

Nadiah Sidek said...

al-lavendari: saya lg la suka! hehe..

sitisifir: kak pija tak ingat logik la jgk..nadiah ni baru 2 thn je kahwin kak..dah tak ingat dah :p

kak yati: lain kali nadiah tag kak yati lg la..takyah penat2 fikir nak tag kat sape..ehe..

mamasyaza: wah..ingat lg ye akk? malu nadiah..hehe..

wasatiah gurlzz: tu la, mula2 nak jwb 'tak ingat' je semua..nasib baik husband akk ingat jgk :D

kak mas: sila..sila..nnt nadiah baca ;)

Mommy Lyna said...

Wahhh teringat kenangan mule2 kawen dulu. Ahaks. Lepas 4 bln br bleh duk bersama..

tini said...

waa kagum dgn ur hsband, ingat semua2 tu :)

ibu_Arifa said...

terima kasih sudi buat tag dari saya ni. Syoknyer baca tag kawan2 nih.. buat kita teringat masa mula2 kawen dulu2 kan..

mama zharfan said...

ish, me pun tak ingat lor...kalau soalan2 exam mcm ni konpem FAIL!! :p

Nadiah Sidek said...

mommy lyna: terkenang memori lalu ye..hehe..

tini: tu la, dia yg lebih ingat..sy tak ingat pun :p

ibu arifa: penat memerah otak nak buat tag ni (pdhal tanya suami je..hihi..)

mama zharfan: me pun fail jgk :p